Tóth László Attila

Funkcionális Személyi edző és életmód

tanácsadó

 

 

        Főoldal    Bemutatkozás    Árak    Órarend    Elérhetőség

 

 

Hírek

Személyi edzés

Zumba

TRX Training

Aerobic

Testépítés

Kick-Box

Gerinc tréning

Capoeira

Pilates

Táplálkozás

Cikkek

Érdekességek

Partnerek

 

 

 

Érdekességek

 

 


A bizonyos E betűt tartalmazó ételek

Méreg a polcokon,a boltokba!

Nézd meg, hogy mit eszel! Ez az egészséges életmód első lépése. Akár 1000 különböző vegyszer is lehet az ételekben! (színezékek, állományjavítók, térfogatnövelők, tartósítók, csomósodás gátlók, savasságot szabályozók, aroma anyagok, ízfokozók, mesterséges édesítők, stb.) Ezen anyagok súlyos egészségkárosító hatásait, már szintén többször többféleképpen bebizonyították. Csak néhány példa:

Színezékek:E 123, amaránt: viszonylag gyakran okoz allergiát, állatkísérletekben rákkeltő és mutagén. Az USA-ban 1970 óta tiltott. E 150d, karamell: ammónium-szulfitos, állatkísérletekben görcsöket váltott ki és módosította a vérképet nagyobb adagban.

Tartósítószerek:E 201, nátrium-szorbát: fejlődési rendellenességet okozó (teratogén) szernek bizonyult. E 249, kálium-nitrit, E 250, nátrium-nitrit, E 251, nátrium-nitrát, E 252, kálium-nitrát: meggátolja a vörösvértestek oxigénfelvételét

   

Antioxidánsok:E 301, nátrium-aszkórbát: az aszkorbinsav (a természetes C-vitamin = E 300) sója, de a természetes vitaminnal ellentétben, a kísérletekben hólyagrákot okozott, fiatal állatokban fejlődési rendellenességeket is jeleztek. És még nem beszéltünk a sűrítőanyagok, emulgálószerek, aromák, ízfokozók, édesítőszerek, enzimek rákkeltő, allergén és egyéb súlyosan egészségkárosító hatásairól.

 

Továbbá, nem beszéltünk a helytelen táplálkozási szokásokról és helytelen életmódról, ami a legnagyobb mértékben járul hozzá önpusztító életvitelünk tüneteihez (túlsúly, elhízás, bőrproblémák, betegségek, stb.). Életvitelünkkel szó szerint pusztítjuk magunkat és egészen a sejtjeinkig hat a mérgezés. Az egészséges életmód programom segítségével választ kaphatsz a miértekre!

 

Urald a légzésed!

 

Urald a légzésed! Avagy hogyan vegyünk levegőt edzésen és küzdelemben? A légzéstechnikát ugyanúgy kell gyakorolni, mint a küzdőtechnikákat
Egy harcművész, egy fighter számára kulcsfontosságú a megfelelő légzés. Hogyan viselhető el a gyomorra irányuló támadás? Hogyan segít az oxigén-túladagolás? Tippek és válaszok következnek.    

Biológiai aspektus;

A légzés folyamata normálállapotban a tüdő passzív biomechanikai válasza, amelyet tudatos "odafigyelés" nélkül is működik. Az általános hiedelemmel ellentétben nem az oxigén, hanem a széndioxid ráta befolyásolja a kilégzés ütemét.  Ezért fontosabb a kilégzésre koncentrálni, mint a belégzésre.  A legajánlottabb módszer szerint az orrunkon át veszünk levegőt, és szájon át fújjuk ki a levegőt. Ez megakadályozza a széndioxid nem kívánt belégzését. Ha erőteljesen fújjuk ki a levegőt, automatikusan levegőt veszünk utána, míg teljesen mindegy, hogy erősen, vagy könnyedén szívjuk be a levegőt, a tüdőnk ugyanúgy reagál. A fighterektől gyakran hallunk préselő hangokat ütéskor, rúgáskor. Ez az erőkifejtésben és a koncentrálásban is segít a levegő sűrítésével.

Pszichológiai aspektus

Gyakori probléma a sportolóknál, hogy visszatartják a lélegzetüket erőgyűjtés során. Sokszor fel sem tűnik a "légzés-szünet" míg fel nem hívják rá a figyelmünket. Az ütéskor kiadott préselő hang abban is segít, hogy ne feledkezzünk el a légzésről. A légzéstechnikát ugyanúgy kell gyakorolni, mint a küzdőtechnikákat. Amikor már készségszinten megy, akkor már nem kell erre figyelnünk a küzdelem alatt.

Oxigén-túladagolás

Belégzéskor a tüdőnk kapacitásának alig több, mint egyharmada telik meg. Ily módon a vitális kapacitásunk töredékét használjuk ki és a véráram oxigénszállítási folyamata kevésbbé hatékony.  A vér ilyenkor nem kellőképpen van széndioxid mentesítve és az agy, valamint az idegrendszer nincs megfelelően ellátva oxigénnel. Számos negatív következményt tapasztalhatunk, amelyek pszichés, fizikális és érzelmi téren is megnyilvánulhatnak.

Légzés küzdelem közben;

A belső légzés egy gőzzel telítődő teáskannához hasonlítható. Amint a nyomás egyre nő a kannában, egy szűk nyíláson keresztül a felesleges gőz távozik az edényből. Mindeközben közel állandó nyomás marad a kanna falain belül.  Egy sorozat támadás-kombinációnál vagy több rövid levegő kipréseléssel, vagy egyetlen folyamatos kilégzéssel ürítjük ki a tüdőnk.  Ugyanakkor továbbra is fenntartandó a levegő-nyomás a tüdőben, akárcsak a teáskanna esetén. Ez oly módon valósítható meg, hogy ki lélegzünk miközben támadó technikát kivitelezünk, és hozzászoktatjuk magunkat a védekezés közbeni kilégzéssel egybekötött izomzat megfeszítéshez is.  Ez a technika megelőzi a KO-t kísérő levegő bent ragadást, és felkészíti a testet az ütések, rúgások fogadására, elnyelésére.


Minimalizáljuk a levegővétel hosszát! A rövidebb levegővétel kisebb sebezhetőséget jelent. A kilégzést erőltessük a szánkon át, a belégzés automatikusan az orron keresztül történjen! A légzés a mozgások között történjen (ütés, rúgás, lépés, védés stb.) és még levegővétel közben is tartsuk a szánkat minél zártabban az esetleges állra mért ütések átvészelése érdekében!

Légző gyakorlat;

Préseljük ki, majd lefelé a hasizmainkat, hogy feszesek legyenek. Gyakoroljuk a ki-be légzést ebben a feszített izom állapotban! Edzőtársunk nyomja az öklét a megfeszített hasfalunknak egészen addig, míg természetessé nem válik a nyomás alatti légzés. A kilégzésünk alatt ily módon továbbra is feszes marad a hasizmunk, ami jól jöhet fight közben.. A normál kilégzéskor az izomzatunk nyugalmi állapotba kerül és sebezhető a külső behatásokkal szemben. Vegyünk mély levegőt az orrunkon keresztül a vállak megemelése nélkül, és képzeljük el, amint a levegő az orrlyukainkon keresztül fel és le áramlik az arcüregeinkben, majd le a légcsőben a gerinc mellett az lágyékba, majd fel a hasüreg köldök alatti központjába, ahol szorosan összepréseljük és bezárjuk!  

Megfelelő légzéssel a gyomorra mért ütést is kibírhatjuk,

Amikor kifújjuk a levegőt, lassan préseljük ki a hasunkból felfelé. A hasi idegközpont mellett a légcsőben, a torkunkból a szánkon át! A nyelvünket préseljük az alsó sor fogunkhoz, hogy szabad utat engedjünk a levegőnek! A kilégzés végén egy utolsó erős nyomással feszítsük meg a hasizmainkat a hasüregre koncentrálva! A szemeket közben egyetlen, előttünk lévő pontra koncentráljuk, kerülve a pislogást! 

Divat és egészség

 

Életünket és annak alakulását nagymértékben befolyásolják a különböző szokások, irányzatok, divat trendek. Néhány éve már, hogy kialakult a nők körében, különösen a fiatal generációk, de az idősebbek között is van követője a csípőnadrágnak és az egészen rövid derekú felsőrésznek. Ezzel a divattal semmi probléma nem lenne, ha ezeket a ruhadarabokat csak nyári melegben viselnék úgy, hogy szinte az egész hasi és derék rész kint van "csupaszon".Sokan nagyon csinosak és tetszetősebbek ebben a viseletben, de nem gondolnak arra, mikor téli, fagyos időkben öltözködnek így mennyit árthatnak maguknak a későbbiekben. Azt mondják, nem fáznak, de azt nem veszik észre, hogy átfáznak, megfáznak. A könnyelmű viseletnek nagy ára lehet. Fiatalon még szinte végig sem gondolják sokan, hogy az esetleges felfázások, hólyaghurutok, petefészek gyulladások mögött az öltözet áll. A gyakori felfázás vesemedence gyulladást is okozhat, a véres vizelet megjelenése után már nagyon nehezen kezelhető és visszatérő problémává válik. A többszöri gyulladásos betegség a vese szöveteit is károsítja, ugyanez áll fenn a petefészek gyulladásnál is. A későbbiekben pedig ez a gyermekvállalásban is gondot okozhat, akár meddőséget is. Vigyázzunk magunkra, gondoljunk a jövőnkre, főleg ha gyermeket szeretnénk!  

Fitness és az Alzheimer

 

Az Alzheimer-kór korai szakaszában levő betegek közül a fizikailag fittebbeknek kisebb mértékben zsugorodik a memóriáért felelős agyi területük, jelentették a kutatók.


A fitnesz és a testedzés kimutathatóan lassítja az öregedéssel kapcsolatos agyi változásokat egészséges emberek esetében. A legutóbbi felfedezések szerint az Alzheimer-kór korai stádiumában is érvényesülhet ez az előny.

"Az üzenet létfontosságú, ha valaki ebben a betegségben szenved: sosem túl késő, hogy eddzük a testünket" - jelentette ki Dr. Sam Gandy, az Alzheimer Szövetség Orvosi és Tudományos Tanácsadó testületének elnöke. A Kan sas Orvosi Egyetem kutatói tanulmányozták az edzettségi fok és az agyállomány közti összefüggést 56 egészséges, és 60, az Alzheimer-kór korai szakaszában szenvedő beteget. Mindegyikük elmúlt már 60 éves. A keringés állapotát felmérték az oxigénfogyasztás alapján. Az agyállományt pedig MRI-vel vizsgálták, kiemelt figyelemmel, a memóriával kapcsolatos kulcsfontosságú területekre, beleértve a hipokampuszt is. Az eredményeket az Alzheimer-kórral kapcsolatos chicagói nemzetközi konferencián tették közzé.

Az Alzheimer-kórban a hipokampusz az első olyan agyi terület, amelyik károsodást szenved. A betegség korai szakaszában a fizikailag edzettebbek agyállománya nagyobb a memóriával kapcsolatos területeken.


"Ez az első tanulmány, mely speciálisan vizsgálja, az agy mely területein jelentkeznek ezek a változások. Az edzettségi fokhoz köthető változásokat a memóriával kapcsolatos területekre lokalizáltuk, vagyis a hipokampuszra, mely az Alzheimer-kór okozta sorvadásért felelős kulcsterület" - jelentette Robyn Honea, a tanulmány vezetője. Csoportja korábban már bejelentette, hogy a testmozgás segít megőrizni az agyállományt az Alzheimer-betegek esetében.

Egy független tanulmányban ausztrál tudósok felfedezték, hogy azok az elbutulásban szenvedők, akik otthonukban egyéves testgyakorlási programon vettek részt, ritkábban estek el, az egyensúlyérzékük és az életminőségük is javult.

"Ha megcélozzuk ezt a magas kockázati tényezővel rendelkező csoportot, relatív költségcsökkentést érhetünk el, mivel az idősek ritkábban fognak elesni" - mondta az ausztrál kutatás vezetője, Megan Wraith.

Röviden a savasodásról

 

Az emberi szervezetben az optimális pH szint 7,25-7,45 enyhén lúgos.

Savas       pH 1,0-6,9
Lúgos       pH 7,1-14
Semleges pH 7,0  

Savképző ételek:

Az  összes húsféle, hal, állati zsír, vaj, margarin, finomított olaj, diófélék, sajt, tojás, fehér cukor, ecet, édességek, fehérlisztből készült ételek.  

Lúgképző ételek:

Nem savkeltő gyümölcsök, gyümölcslevek (igazi), zöld levelek, zöldséglevek, egyes gyógyteák, gyökérfélék, nyers zöldségek, csírák, burgonya, csicsóka, uborka, tök, hagyma, fokhagyma, fűszernövények, búzakorpa, teljes kiőrlésű gabonából készített termékek, gesztenye, datolya, füge, lenmag, szója termékek.  

A túlsúlyosság egyik oka az elsavasodás. A szervezet új zsírsejteket hoz létre az extra savmennyiség raktározására. Ha a sav-bázis egyensúly visszaáll nem lesz szükség a felhalmozott zsírra, a szervezet automatikusan megszabadul tőle. A zsírsejtek közrefogják, beburkolják, megkötik a savakat és a salakanyagokat.

Azért fokozódik a zsír felhalmozódás. „Alig eszem mégsem fogyok” szindróma.    

Túl savasodás tünetei:

Fáradtság, levertség, allergiás reakciók, bőr tünetek, kiütések, köszvény, reumatikus betegségek, epe, vesekő, visszértágulat, érelmeszesedés, csontritkulás.  

Savasodás okai:

Kiegyensúlyozatlan táplálkozás, vitamin ásványi anyaghiány, nehézfém telítettség (higany, dohányzás), sör, kóla, édes üdítők, kávé, szénsav, kevés mozgás,> csökkent oxigén felvétel, stressz.  

Lúgosító gyümölcsök:

Ananász, banán, őszi és sárgabarack, datolya, dinnye, sárgadinnye, egres, füge, körte, mazsola. Zöldségfélék: paradicsom, articsóka, zöldbab, borsó, bors, algák, olíva, brokkoli, fokhagyma, hagyma, kapor, káposzta, kelkáposzta, petrezselyem, sárgarépa, spenót, sóska, spárga, torma, friss uborka, zeller, saláták, retek, szójabab, gabonafüvek (árpa búzafű) lucernafű, papaya.  

Erősen lúgos:

Zeller, sárgarépa, cékla, retek, lucerna. Lúgosító tejtermékek: csak a bio tej, joghurt, kefir savó. Magvak: köles, hajdina, árpa, barnarizs, gesztenye, mandula. Fontos lúgosító a zöldtea és a citromos víz. A szeszes italok közül pedig a szárazbor.
Táplálékoknak nem a pH értéke számít, hanem a szervezetre kifejtett lúgosító hatása. Az elsavasodás megzavarja a mellékvesék és a pajzsmirigy működését. Lúgosító ásványi anyagok: Ca, Mg, K, Na.  

A szervezet savszintjének egyszerű mérése: Reggeli ébredés után, lakmuszpapírra nyálmintát cseppentünk. Ha kék lesz- optimális, ha zöld-savas, ha sárga-súlyos pH eltolódás.

Savasodás tünetei:

Candida, mikrobás betegségek (paraziták) vírusos, bakteriális fertőzés, immunrendszer gyengülés, túlsúly, szív érrendszeri betegségek, gyakori gyulladásos folyamatok a szervezetben, alvászavarok, cellulitis, allergia, hajhullás, hajtöredezés, asztma, depresszió, daganatos betegségek. Dohányzás, ami a szervezetben állandóan fenntartja és telíti a méreganyag szintet, és a nehézfém szintet.    

Lúgosító facsart levek:

Alma – citrom
Eper – szeder-málna
Görögdinnye-őszibarack
Paradicsom-narancs
Petrezselyem-cékla
Körte-gyömbér

   

 

Minden gondolatod valóság - igazi hatalom.

//Petrince Mulford//

 

 

 
 

All Copyrights Reserved 2009, Powered By LaleePapee