Tóth László Attila

Funkcionális Személyi edző és életmód

tanácsadó

 

 

        Főoldal    Bemutatkozás    Árak    Órarend    Elérhetőség

 

 

Hírek

Személyi edzés

Zumba

TRX Training

Aerobic

Testépítés

Kick-Box

Gerinc tréning

Capoeira

Pilates

Táplálkozás

Cikkek

Érdekességek

Partnerek

 

 

 

 

 

Core training

Mit jelent az a szó, hogy - Core?
 A -Core valaminek a lényege, a belseje, a középpont.
? A ?Core? szó a testközép szinonimája, jelezve, hogy a tréning a törzs izomzatára, kiváltképpen a has, a hát és a csípő mélyizomzatára hat. mely a tömeg, a gravitáció és az energia központja.

Mi is az a -Core tréning?
- Háromdimenziós edzésprogram
- Fejleszti a törzs izomzatát és stabilitását
- Edzi az egyensúlyérzéket és a koordinációképességet
- Javítja a mozgáskészséget, ezáltal jobb teljesítményhez vezet minden mozgásfor-mában.


Új edzésforma, mely javítja az erőnlétet, fejleszti a mozgáskoordinációt, és növeli a hajlékonyságot.
Anatómiailag ide sorolandók a hasizmok, a csípő- és medencefenék izmainak egy része valamint a felületes- és mély hátizmok többsége. Folyamatos gyakorlással javul a testtartás, az izmok rugalmassága és a testtudat. A core izmok többsége eredés vagy tapadás révén kapcsolatban van a gerinccel, a medencével, így kontrakció esetén stabilizálják a csípőt és a törzset, vagyis alapfontosságúak a helyes testtartás megszerzésében és stabil alapot adnak a végtagok által kivitelezett mozgásoknak.

A Core training a következő esetekben ajánlatos:
- azoknak, akik irodai munkát végeznek
- azoknak, akiknek gerincproblémájuk van és szeretnék hátizmaikat erősíteni
- szülés utáni regenerációra
- ha meg szeretnénk tanulni a helyes testtartást
- iskolásoknak, felnőtteknek, idősebbeknek egyaránt nagyon hasznos edzésmódszer


A helyes testtartás fontosságáról már volt szó. A mindennapi életben is lényeges tényező, de gondoljunk csak arra, hogyan tudnánk szabályosan, sérülésmentesen végrehajtani a testépítő gyakorlatokat helyes tartás nélkül?
Teszteljük le - bemelegítést követően -, hogy szükségünk van-e Core-gyakorlatokra!

1. Kiinduló helyzet: fekvőtámasz, alkartámasz. Ezt a pozíciót tartsuk 60 másodpercig.
2. Emeljük fel a jobb kezet a talajról és tartsuk vízszintesen 15 mp-ig.
3. Jobb kar visszamegy a talajra és a bal kéz emelkedik fel, szintén 15 mp-ig.
4. Visszaengedés után a jobb láb legyen megemelve 15 mp-ig.
5. Lábváltással a bal láb kitartása következik 15 mp-re.
6. Újabb 15 mp-re a jobb láb és a bal kéz egyszerre emelkedjen el a talajtól.
7. Cserével utolsó 15 mp-re a bal láb és a jobb kar legyen felemelve.
8. Talajra visszaengedés után még próbáljuk megtartani a kiinduló helyzetet 30 mp-ig.
A gyakorlat teljes ideje 3 perc. Ha sikerül teljesíteni a feladatot, akkor elmondható, hogy nagyon jó core-erősséggel rendelkezünk. Ha nem sikerül végigcsinálni, akkor edzésprogramunkba illesszünk be több has-, hát- és törzsizom erősítő gyakorlatot.

Core izmokat erősítő eszközök: Xco-trainer, Flexi-bar, Bosu, Fitt-ball

 

   

 

Minden gondolatod valóság - igazi hatalom.

//Petrince Mulford//

 

 

 

 

 
 

All Copyrights Reserved 2009, Powered By LaleePapee