Tóth László Attila

Funkcionális Személyi edző és életmód

tanácsadó

 

 

        Főoldal    Bemutatkozás    Árak    Órarend    Elérhetőség

 

 

Hírek

Személyi edzés

Zumba

TRX Training

Aerobic

Testépítés

Kick-Box

Gerinc tréning

Capoeira

Pilates

Táplálkozás

Cikkek

Érdekességek

Partnerek

 

 

Tóth László Attila személyi edző vagyok. Több mint 10 éve foglalkozom fitnessel. Munkám során azt tapasztalom, hogy a testépítő és fitness edzéseket hobbi szinten űző, fitness termet látogató vendégek nagyon nagy százaléka rengeteg felesleges munkát, időt és pénzt pocsékol el, néha még ráadásul saját egészségüket is veszélyeztetik a hosszú távú edzések során. Nélkülözhetetlennek tartom az edzések megkezdésekor, illetve azok során rendszeresen szakember munkájának igénybevételét, hogy az edzések valóban az egyéni lehetőségekhez, képességeknek, céloknak megfelelően legyen. Nem szabad feltétlen bízni abban, hogy egy baráttól hallott, vagy fitness magazinban olvasott edzésterv mindenkinek megfelelő legyen! Munkám során lehetőség nyílik rendszeres vagy alkalmi közös munkára, melyek mellett állandó szakmai kapcsolattartás lehetőséget biztosítok. Edzéseket az igényeknek megfelelően szabadtéren, otthonában, fitness teremben vezessük le.

 

 

1. Állapotfelmérés

Egy felszerelt fitness teremben kerül sor. Elsőként fölveszem a személyi adatokat, majd az orvosi és egészségügyi kérdések jönnek. Ha van 3 hónapnál nem régebbi vér, vizelet, EKG leleted, hozd el magaddal! Ha nincs, szerezz rá időt, hogy mire elkezdjük a közös munkát ezek meglegyenek! (pár perc alatt megvannak) Ezekre azért van szükség, hogy biztosak lehessünk nincs olyan kizáró ok, ami miatt nem szabadna sportolásba kezdened. Pontosabb képet a terhelhetőségedről egy terheléses EKG vizsgálat adhat, amire előre kell időpontot szerezni. Továbbá sor kerül testsúly, testzsír százalék, antropometriai mérésekre, állapotfelmérés és fittségi tesztelésre, amely adatok rögzítésre kerülnek a későbbi kontroll céljából. Bemelegítés után következő lépésben pulzus kontroll tesztet végzünk, Ruffier lépcsőtesztet hajtunk végre, mely a nagy intenzitású munkához való alkalmazkodásodat mutatja meg. A felmérést követi erő, hajlékonysági és koordinációs tesztek. A felmérést minden izomcsoportra végzett nyújtással fejezzük be. Ezek után néhány önállóan kitölthető nyomtatványt kapsz amit a következő találkozásunkra hozz magaddal. A felmérés nem lesz könnyű, izomlázad lehet pár napig utána, de ez természetes lesz. Felmérésre szükséged lesz: sportruházat, cipő, törölköző, innivaló. Kérlek, hogy felmérésre ne éhgyomorral érkezz. (előtte 1-2 órával szénhidrát és fehérje dús étkezés javasolt pl. joghurt, müzli szelet) Ne igyál előtte kávét és ne dohányozz!

2. Programok tervezése, levezetése

Ez az általad meghatározott, közösen megbeszélt reális teljesíthető céloknak megfelelő, hosszú távú edzésprogram kidolgozását jelenti. Közösen végzett edzések során a terhelést az aktuális képességeidnek, motivációdnak megfelelően tervezem meg. Hatékony munka érdekében a javasolt edzésprogramokat a célodnak megfelelő módszerekkel és eszközökkel állítom össze. Rendszeres felmérésekkel ellenőrizem azok hatásosságát. Az edzések általános és sportág specifikus bemelegítésből az edzés fő, szükség szerint állóképességed javítását szolgáló részből, valamint levezetésből, alapos nyújtásból állnak. Az edzéseket pulzuskontrolláltan végezzük. Étrend javaslatokat adok, hogy az életmód programod valóban hatásos legyen. Ha szükséges, lehetőség van bevonni szakképzett gyógytornász, masszőrt és pszichológust. Az igazán hatásos, közös munkába.

3. Az edzések

Testépítő és fitness edzések Ha erre van igényed, akkor a sportági feltételeknek megfelelően tervezem meg a hosszú távú, egymásra épülő ciklusokból álló edzésprogramodat. Egyes ciklusok a céloknak megfelelő szerkezettel rendelkeznek, (pl. alapozó időszak, erő, tömegnövelés, hajlékonyságnövelés, formába hozó időszak, „szálkásság” javítása stb.) A programok hatásossága érdekében át kell közösen gondolnunk milyen változtatásokat kell végrehajtanod az életmódodban (étkezési szokás, táplálék kiegészítők, regeneráció biztosítása, stb.) Sportolói (és szabadidő sportolói) edzéstervnek hosszú távú edzésprogramokban térnek el a hagyományos szabadidős hasznos eltöltése céljából tartott személyi edzéstől. Szabadtéri edzések Ez nem a megszokott fittness termi edzések hangulata, hanem változatosságot, kikapcsolódást adó tréningek. Érdemes a fittness termi edzéseket kiegészíteni a szabadban, jó levegőn való foglalkozásokkal.

4. Kondicionális képességek fejlesztése

Legtöbb észrevételem szerint az egyes sportágakat hobbi szinten űző sportolók edzésein gyakran nem jut elegendő idő a sportág sikeres űzéséhez a szükséges kondicionális képességek fejlesztésére. Ám ezt a hiányosságot tudjuk pótolni az ilyen célú és igényű közös edzésekkel. Ha úgy érzed, hogy rossz a hosszú vagy rövid távú állóképességed az edzéseken nem elég robbanékony a mozgásod pl. küzdősportok…, izomerőd nem megfelelő, akkor ezeket tudjuk fejleszteni. (természetesen nem pár hét alatt) Szabadtéri edzések Ez nem a megszokott fittness termi edzések hangulata, hanem változatosságot, kikapcsolódást adó tréningek. Érdemes a fittness termi edzéseket kiegészíteni a szabadban, jó levegőn való foglalkozásokkal.

5. Csapatépítő tréningek

Csapatépítő tréningek, foglalkozások szervezése, egyéni és csapat szintű kondicionális képességek fejlesztése. Manapság divatos és hasznos dolog a munkahelyek az alkalmazottak/at pár napra egy külső helyszínen csapat építés címén összehívják. Ilyenkor érdekes, közösen megoldandó fizikai és szellemi próbákon kell részt venni a jelenlévőknek. Ezeket a programokat tudom színesíteni edzésekkel, fizikai gyakorlatokkal.

6. Speciális edzések

THa nem „általános” adottságokkal és képességekkel rendelkezel, akkor a személyre szabott edzésprogramod sem lehet olyan. Gondolataid, céljaid határozzák meg jövőbeli életed. Lehetőség van – közös edzések során szülés előtti illetve utáni valamint balesetek utáni rehabilitáló edzésekre – eszközös edzésekre (fit-ball, gumikötél, soft-ball, stb.) szigorúan pulzuskontrollal és nyújtással – túlsúlyos gyerekek kondicionáló edzésekre (a fő cél mozgás megszerettetése) – edzőtúra, sítáborokra való kondicionáló felkészítő edzésekre Időben elkezdett felkészüléssel a szervezetünket képessé tehetjük az extrém terhelések elviselésére. A MOZGÁS TÉNYLEG ÖRÖM LEGYEN!

 

 

Vissza a lap tetejére

   

 

Minden gondolatod valóság - igazi hatalom.

//Petrince Mulford//

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

All Copyrights Reserved 2009, Powered By LaleePapee